Wednesday, August 6, 2008

POP - PERAJURIT MUDA

POP atau Passing Out Parade atau juga Perbarisan Tamat Latihan untuk Perajurit Muda (dulu dipanggil rekrut) PSSTLDM di Pangkalan TLDM, Lumut, Perak Darul Ridzuan pada 16hb Ogos 2008. Sekarang mereka sedang menjalani latihan kawad dan ujian-ujian untuk melayakkan mereka bergelar Laskar Muda selepas ini.

Semua Perajurit Muda PSSTLDM di seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak dikehendaki melapor diri di sana pada Sabtu, 2hb lepas untuk POP ini. Latihan bermula pada 4hb hingga 15hb dan hari sebenar untuk perbarisan pada 16hb ini.

Dengar kata dari sumber2 yg boleh dipercayai, kali ini POP tak berapa ramai berbanding dengan pengambilan / intake yang lepas-lepas. Dalam seratus dua anggota sahaja....

Tapi tak apa saya mungkin akan kesana pada 16hb nanti untuk melaporkan kepada anda situasi dan keadaan sebenar POP tu nanti. Untuk ibu bapa anggota yang akan tamat latihan, datanglah beramai-ramai untuk memberi sokongan kepada anak anda yg "Sedia Berkorban" demi negara tercinta dalam memberi sumbangan bakti melalui Pasukan Simpanan Sukarela Tentera Laut DiRaja Malaysia / PSSTLDM ini.

No comments: