Monday, September 26, 2011

Colombia: Kapal Selam Kayu

KAPAL selam buatan sendiri yang dtemui pada Jumaat lalu dipindahkan dari pelabuhan Buenaventura, Colombia pada Sabtu lalu.

Kapal selam buatan kayu ditemui

MAYORQUIN - Polis di barat daya Colombia merampas sebuah kapal selam buatan sendiri dekat pelabuhan Buenaventura, pada Jumaat lalu.

Kapal selam yang dirampas itu adalah milik kumpulan pemberontak komunis, Pasukan Bersenjata Revolusi Barisan Ke-29 (FARC).

Pihak berkuasa Colombia menyatakan bahawa kapal selam itu mungkin digunakan untuk membawa tujuh tan kokain secara haram ke pelabuhan-pelabuhan di Amerika Tengah.

Menurut seorang pegawai polis, Jeneral Luis Alberto Perez Alvarado, kapal selam itu kemungkinan salah sebuah yang terbesar pernah dirampas oleh pihak berkuasa sejak beberapa bulan lalu.

SEORANG anggota polis memeriksa sebuah kapal selam buatan sendiri dekat pelabuhan Buenaventura, Colombia pada Jumaat lalu.

Menurutnya, kapal selam itu masih belum membuat selaman yang pertama.

Kapal selam itu sepanjang 16 meter dan diperbuat daripada kayu dan gentian kaca.

Ia boleh membawa sehingga 10 tan dadah kokain dan lima orang anak kapal.

Sumber : Kosmo! Online

CyberCoxswain : Kemahiran yang disalahgunakan...

1 comment:

Navy The Best said...

Aktiviti salah guna ni dah banyak berlaku, bukan setakat kapal selam tapi banyak lagi. Kalau kita lihat secara teliti banyak laman sosial yang turut menyalahgunakan kemudahan yang diberikan. Ada yang gunakan medium tersebut untuk penyebaran fitnah, ada yang gunakan untuk mengapi-apikan sentimen perpecahan. Yang peliknya ramai yang mudah terpedaya..main sondol saja.