Tuesday, August 12, 2008

OGOS, BULAN KEMERDEKAAN

MERDEKA! MERDEKA!! MERDEKA!!!

Bulan ini adalah bulan yang patut disambut oleh semua warganegara Malaysia dengan meriah. Iaitu sambutan Kemerdekaan Malaysia yang ke-51 tahun. Marilah kita beramai-ramai menaikkan dan mengibarkan Jalur Gemilang untuk menaikkan semangat cintakan negara.

Gantikan bendera-bendera yang lusuh dengan yang baru... tak mahal pun, semangat yang membara lebih mahal dari sehelai bendera yang menyatukan kita semua.

Tahun ini sambutan peringkat kebangsaan bakal dilakukan di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur. Dan untuk negeri-negeri pula seperti biasa; di ibu negeri masing-masing. Bagi Negeri Pulau Pinang tahun ini dengar-dengar khabar bakal merayakannya di Queensbay. Satu tempat baru yang cantik di tepi laut bersebelahan dengan Jambatan Pulau Pinang. Dekat dengan Queensbay Mall / Jusco. Untuk kepastian tunggu hari sebenar nanti 31 Ogos barulah tahu dimana yang sebetulnya dan semestinya saya akan melaporkan untuk anda.... tungguuu...

Walaubagaimana pun satu kepastian adalah perbarisan untuk hari tu mestilah melibatkan anggota Tentera Laut DiRaja Malaysia (TLDM) dan juga semestinya anggota Pasukan Simpanan Sukarela Tentera Laut DiRaja Malaysia (PSSTLDM) akan dipanggil / dikerah untuk menjayakannya seperti setiap tahun tanpa gagal. Walaupun kerajaan negeri bertukar tangan tetapi khidmat untuk mempertahankan negara dan negeri tiada kompromi. "Sedia Berkorban".

MERDEKA!

No comments: