Friday, August 22, 2008

Makan Malam Tahunan KD Sri Pinang

KD Sri Pinang (KDSP) 2008 Annual Dinner / Majlis Makan Malam Tahunan atau lebih tepat lagi kalau dikatakan PSSTLDM Annual Dinner 2008.

Sebab ianya dirancang, dilaksanakan dan seterusnya dijayakan oleh anggota PSSTLDM sahaja dari Pegawai hinggalah ke Junior Rate di KDSP (tidak langsung termasuk / melibatkan anggota regular di base).

Dijayakan pada malam 16 Ogos 2008 bersamaan tarikh Perajurit Muda PSSTLDM Tamat Latihan (POP) di Lumut. Majlis ini berlangsung di Tanjung Bungah Beach Hotel (dulu Paradise Sandy Bay Hotel) bersebelahan Naza Hotel di Tanjung Bungah, Pulau Pinang.

Dah lama tak singgah hotel ni... lain benar deco-nya sekarang, bertambah cantik dan grand. Kalau sesiapa datang Penang boleh singgah menginap di sini, memang berbaloi (promo-lah pulak...) Selain itu ada live show and girls dari Filipina yang cun lagi seksi... itu yang bestnya!

Sebenarnya majlis RPC ini dirancang untuk meraikan Kepten Dato' Dr Mohd Razha Abdul Rashid, Pegawai Memerintah KDSP bersempena dengan kenaikan pangkat Kepten dan anugerah Dato' yang diterima beliau baru-baru ini. Disebabkan semua anak buah berasa terlalu berbangga dan berasa harus meraikannya kerana satu sejarah baru telah tercipta maka dianjurkan majlis makan malam untuk CO, baru puas rasanya walaupun terpaksa berkorban sedikit tidak menjadi masalah bagi anak buah. "Semoga Panjang Umur dan Murah Rezeki Dato' CO"... kenduri Kept dah, kenduri Dato' tak buat lagi... bila agaknya tu? hehehehe...

Disamping itu agenda kedua majlis ini ialah meraikan Pegawai Staf yang dengar khabar dipanggil melapor diri ke Agensi Penguatkuasa Maritim Malaysia (APMM) bulan depan. Terima kasih diucapkan diatas jasa-jasa dan kerjasama Tuan sepanjang bertugas di KDSP dan Selamat Berjaya di tempat baru nanti.

Acara pada malam itu bermula jam 2000 dengan semua anggota PSSTLDM mengambil tempat di kerusi dan meja masing-masing. 6 meja kesemuanya termasuk 1 meja VIP (orang yang diraikan). Pakaian malam tu adalah Pakaian Malam - Nite Rig / Mess Kit / Mess undress. CO datang dengan segak bergaya lengkap dengan selempang yang kami semua nak tengok.

Tempat yang dipilih cukup menarik, terletak betul-betul di tepi Pantai Tanjung Bungah berkonsepkan open air. Bersebelahan dengan lounge (tertutup) yang ada penyanyi yg best. Kalau nak pi toilet boleh tahan sat dan singgah dulu tengok show kat sebelah sure lupa niat nak ke toilet.

Ketibaan CO jam 2016 dan majlis pun bermula dengan ucapan aluan dari Pegawai Laksana (XO, orang nombor 2 selepas CO), Lt Kdr Mohd Amir yang datang bersama isteri. Pegawai Staf pun bawa isteri juga cuma CO saja yang tak bawa Dato' malam tu... (isteri CO pun Dato' juga).

Acara diteruskan dengan ucapan CO yang antaranya mengucapkan terima kasih kepada kami yang meraikannya. Selepas itu jamuan makan pun dihidangkan oleh petugas-petugas / pelayan hotel. Chinese Food Style, siap pakai chopstick lagi. Siapa yang tak pandai tu kenalah minta sudu garpu kat pelayan sebab tak pandai kepit (nanti rugi orang boleh makan dia tak leh makan). Ingatkan sorang dua je, rupanya ramai juga yang minta sudu, ish ish ish. Lain kali kena ubah konseplah, maklumlah ramai Melayu.

Makannan dihidang satu persatu, dish by dish. Ada 10 hidangan semuanya termasuk pencuci mulut dan pencungkil gigi dan juga air (oren). Sedap juga, walau pun ada bunyi-bunyi kat belakang. Ada yang kata "makan apa semua makanan berlendiaq jer (berlendirlah tu) "... hahhahaa... macam-macam... berlendir dek tepung jagung dalam resepi lah tu... dah nama pun chinese food... sekali sekala ubah selera apa salahnya, ye tak?.


Selesai makan acara diteruskan dengan sesi bergambar beramai-ramai sebelum majlis bersurai. Ada member kata terdengar bunyi orang panggil cyber coxswain malam tu... tapi siapa cyber coxswain itu yek? hehehehe...

P/S: Sapa ada gambar malam tu silalah hantar kat saya, cybercoxswain@yahoo.com bolehlah letak kat sini utk dikongsi dengan semua. TQ.

No comments: