Tuesday, November 11, 2008

Jamuan Sempena Kenaikan Pangkat Bintara Kanan, Bintara Muda & Laskar Kanan

5hb November, Rabu - Satu Jamuan Kesyukuran dan meraikan kenaikan pangkat anggota yang telah dinaikkan pangkat ke Pemangku Bintara Kanan (P/BK), Pemangku Bintara Muda (P/BM) dan Pemangku Laskar Kanan (P/LK) telah diadakan dengan jayanya.

Jamuan diadakan untuk seluruh anggota yang berada di pangkalan / base KD Sri Pinang. Malangnya CO dan XO tak dapat menghadirkan diri pada majlis tersebut malam tu kerana berada diluar stesen. Tapi tak apa majlis tetap diteruskan dengan meriahnya. Lebih 60 anggota telah menghadirkan diri beramai-ramai ke majlis ini. Jamuan ini ditaja seluruhnya oleh 13 anggota yang telah menerima kanaikan pangkat baru-baru ini. Mereka ialah:

1. P/BK PPP Halim
2. P/BK PPP Arshad
3. P/BK KMR Azman
4. P/BK KMR Azhar
5. P/BM TMK Mohd Zuki
6. P/BM TMK Mohd Fauzi
7. P/BM TMK Mohd Zainudin
8. P/BM PPP Shah Murad
9. P/BM KMT Rosham
10. P/BM TMK Zul Faqer
11. P/BM TMK Zulkefli
12. P/BM KMT Zamri
13. P/LK KMR Habidi

Jamuan telah diadakan di galley KDSP dengan makanan yang sungguh menyelerakan. Nak tahu apa dia?.... Set Nasi Tomato dengan Ayam Masak Merah, Daging Masak Hitam, Acar Rampai Timun dengan Carrot, Buah Tembikai, Puding Jagung, Bihun Goreng, Koktel Puding Buah-buahan serta minuman oren. Memang sedap dan mengenyangkan. Menu dan masakan disediakan oleh caterer yang tidak asing lagi di KDSP iaitu Coxn Daud.

Acara dimulakan dengan sedikit ucapan oleh P/BM Zamri wakil kepada anggota yang diraikan dan seterusnya majlis diteruskan dengan bacaan doa oleh P/LK Habidi dan seterusnya anggota menjamu selera sehingga ke titisan kuah yang terakhir. Wah bestnya! kalaulah selalu hari-hari training macam ni....

1 comment:

Cyber Coxswain said...

terima kasih.
kalau nak diikutkan sama aje... tinggal lagi tempat je yang berbeza