Wednesday, December 3, 2008

Minggu 'Stress' KDSP

Tekanan pada minggu ini di awal bulan Desember yang sepatutnya base 'stand down' membuatkan semua orang cepat marah dan naik angin.

Sebabnya...

Dalam sejarah, Audit Pengurusan / Base Inspection 2008 dilakukan dalam bulan cuti yang sepatutnya tiada latihan untuk PSSTLDM dan selalunya tiada komitmen dari anggota PSS.

Diaorang nak cuti bersama famili masing-masing dan bulan untuk enjoy dari segala aktiviti ketenteraan... dan juga bulan untuk menyimpan rambut, misai dan janggut bagi panjang.

Tapi kena standby untuk auditlah pulak... tak patut sungguh. Kecualilah kalau nak prepaire ke LIMA Langkawi ke... (tahun depan ada lagi ni 1-5 Dec. 2009) oklah jugak. Mana nak prepaire base untuk cucian dan kebersihan... dan persiapan persembahan lagi untuk malam akhir dan macam-macam lagi. Ini semua memerlukan kerjasama semua anggota.

Dah tu ada lagi Latiba Fasa II di Tanjung Pengelih pun dibuat dalam bulan ini jugak... macam tak dak bulan lain dah... tension... tension... So bilalah boleh cuti kalau macam ni.

Tapi tak mengapa kerana base ini bakal dirobohkan untuk didirikan base baru yang serba lengkap sebagai Pusat Latihan PSSTLDM dan ini merupakan kali terakhir untuk base KDSP yang bersejarah menerima audit pengurusan.

So, kepada seluruh warga KDSP marilah kita beramai-ramai berganding bahu dan memeriahkan inspection kali ini.

SEDIA BERKORBAN

No comments: