Tuesday, December 2, 2008

Jamuan Meraikan Bakal Pesara dan Pesara Wisma Bintara PSSTLDM

26hb November 2008, Rabu - Satu majlis ringkas jamuan makan malam bagi meraikan bakal pesara dan pesara Wisma Bintara PSSTLDM diadakan di Restoran Idrus Ikan Bakar, Jeti Jabatan Laut, Batu Uban, Pulau Pinang.

Semua pesara dijemput untuk menghadirinya. Mereka ialah PW1 PPP Mohamad, PW2 TMK Amizan, PW2 KMR Abd Halim (En. Halim) dan BM TMK Zulkefli (PO Zul) merupakan pesara dari perkhidmatan PSSTLDM. Bagi bakal pesara pula ialah PW1 TMK Azizan (En. Azizan... rujuk gambar di atas) dan BK PPP Jamil.

Tetapi kehadiran jemputan untuk diraikan adalah seramai 4 orang sahaja. En. Halim dan PO Zul tidak dapat hadir atas sebab-sebab tertentu yang tidak dapat dielakkan.

Lebih men"drama"kan lagi majlis malam itu ialah kerana En. Azizan ini akan meninggalkan KDSP pada hujung bulan November ini dan hari tersebut merupakan hari terakhir beliau dalam minggu latihan.

"Rasa sedih nak bersara kali ini jauh berbeza dengan nak berhenti dalam perkhidmatan TLDM kerana dalam TLDM kita sendiri minta berhenti tapi dalam PSSTLDM ni kita tak mau berhenti tapi kena berhenti... sebab tak dapat sambung..." katanya semasa diminta memberi ucapan ringkas pada majlis malam tu.


Majlis malam tu juga disertai Junior Rate untuk sama-sama meraikan jurulatih mereka yang telah dan bakal bersara. Para jemputan pula terdiri dari Timbalan Pegawai Staf (Lt. Thomas), Wakil Pegawai (Lt. Jee Jeet Yuan) dan Wakil Staf / Juragan (Coxswain) KDSP iaitu BK Puad.

Jamuan bermula jam 1930 dengan menu malam itu merupakan hidangan nasi putih berlaukkan ikan siakap masak 3 rasa, siakap bakar, tomyam sea food, kailan goreng ikan masin, sotong goreng tepung, buah betik, minuman fresh orange dan sirap. Memang menyelerakan...

Selepas selesai makan, majlis diteruskan dengan ucapan ringkas dari urusetia majlis iaitu P/BM TMK Zainudin dan seterusnya mempersilakan Presiden Wisma Bintara PSSTLDM iaitu PW1 PPP (GI) Shukri menyerahkan cenderahati berupa 'frame plague' sebagai Penghargaan dan Jasamu Dikenang kepada mereka yang diraikan ikhlas dari Wisma Bintara.

Kepada pesara-pesara dan bakal pesara PSSTLDM yang diraikan, kami semua ingin mengucapkan;

"Selamat bersara dan semoga maju jaya dalam segala lapangan yang diceburi serta jutaan terima kasih di atas segala ilmu dan tunjuk ajar selama ini".

Sedia Berkorban

Majlis bersurai jam 2130.

No comments: