Thursday, March 12, 2009

Pameran ATM & Pengambilan PSSTLDM di Queensbay Mall

PENGUMUMAN

Pameran ATM dan Pengambilan anggota baru Pasukan Simpanan Sukarela Tentera Laut DiRaja Malaysia (PSSTLDM) unit KD Sri Pinang akan dilakukan pada 15hb March 2009, Ahad ini bertempat di Queensbay Mall, Pulau Pinang.

Kepada yang berminat dan dok tertunggu-tunggu pengambilan ini, silalah datang beramai-ramai untuk mengambil borang permohonan bagi menyertai PSSTLDM (Wataniah pun ada kot kat sana nanti... rasanyalah).

Dan pastikan borang dikembalikan selewat-lewatnya pada 28hb March ini untuk pemilihan dan urusan temuduga dan pemeriksaan perubatan kepada yang berjaya di peringkat awal.

Kembalikan borang bersama-sama gambar berukuran pasport - 4 keping, salinan kad pengenalan, sijil kelahiran, sijil akademik dan sijil berhenti sekolah - 4 salinan setiap satu beserta surat pengesahan majikan (kepada yang masih bekerja) kepada KD Sri Pinang, Jalan Akuarium, Gelugor, Pulau Pinang.

Dalam PSSTLDM ini ada 2 skim perkhidmatan iaitu Pegawai dan Lain-lain Pangkat (LLP - iaitu dari Perajurit Muda hingga Pegawai Waren 1).

Anda boleh menyertai mana-mana skim ini tertakluk pada kelulusan tertinggi yang anda perolehi. Untuk Pegawai kelulusan yang diperlukan adalah minima Diploma dan untuk LLP pula SPM.

Syarat kelayakan umur adalah 18 tahun sehingga 30 tahun. Untuk syarat-syarat lain adalah sama seperti anggota tetap seperti sihat tubuh badan, tidak cacat anggota dll.

Kalau ada sebarang pertanyaan anda boleh berhubung dengan KDSP di talian 04-6583012 atau juga bertanya secara langsung di pameran yang akan diadakan di Queensbay kelak sebab ada anggota berpengalaman yang bertugas disana untuk menjawab sebarang pertanyaan anda.

Anda juga boleh dapatkan borang tersebut dengan menghubungi email saya di cybercoxswain@yahoo.com dengan menyatakan butir-butir diri seperti nama, alamat, tarikh lahir, no telefon, kelulusan tertinggi dan pekerjaan sekarang dan lain-lain sebelum borang tersebut dihantar terus ke email anda. Bertindak cepat, kerana 28hb ini adalah tarikh untuk pemilihan dilakukan.

Selain itu ada pameran dari tiga cabang perkhidmatan Angkatan Tentera Malaysia disediakan untuk pengunjung. Jadi jangan lepaskan peluang keemasan ini.

Berkhidmatlah Untuk Negara dalam aktiviti sukarela.

Sedia Berkorban.

3 comments:

chaotic delinquent, said...

kalau skang student for diploma yg xde kne ngene ngan pertahanan, like seni persembahan kat uitm, join PSSTLDM, pas da grad blh ke jd pegawai lak?
chaotic_delinquent@yahoo.com

leenda said...

saya berminat sgt nk join psstldm, tetapi umur saya pulak dh melebihi had...nampaknya hanya tinggal angan-angan sahaja. ada tak cara lain untuk sertainya.saya sekarang bertugas sebagai guru. saya juga berminat dengan aset2 pertahanan negara ini.terima kasih

leenda said...

saya berumur 37.bole lg x nk join psstldm?