Wednesday, February 11, 2009

Hari Q KDSP 2009

KD Sri Pinang menyambut Hari Q (Kualiti) hari ini (11 Febuari 2009). Bertempat di Dewan Senaman, semua anggota berkumpul jam 1945 menunggu ketibaan Dato' CO.

Sambutan kali ini bertemakan "PASUKAN BERKUALITI TERAS KECEMERLANGAN PRESTASI". Wah hebat bunyinya tu.

Dengan objektif untuk menerapkan kefahaman tentang konsep kualiti dalam TLDM kepada semua anggota KD Sri Pinang dan menghargai sumbangan yang diberikan oleh anggota yang menerima anugerah khidmat cemerlang pada tahun 2008.

Majlis dimulakan dengan bacaan doa oleh PWII PPP (GI) Abdul Rahim. Amin...

Selepas itu Kept. Dato' Dr Mohd Razha Abd Rashid sebagai Pegawai Memerintah KDSP menyampaikan perutusan dan seterusnya merasmikan majlis. Panjang juga CO berucap walaupun katanya ada satu majlis lain yang mesti dihadiri selepas ini.

Majlis diteruskan dengan bacaan Ikrar Kualiti oleh semua anggota tetap dan PSSTLDM dengan disaksikan oleh CO. Ikrar dibaca dengan penuh semangat sehingga bergema dewan senaman malam tu. Syabas!

Seterusnya adalah acara Penyampaian Sijil Khidmat Cemerlang 2008 oleh CO kepada dua Penerima Anugerah Kecemerlangan Hari Q iaitu:
Anggota Tetap TLDM - 827253 LKI RGR Rozaini Muhamad Ali
Anggota PSSTLDM - 8002173 P/BM TMK Mohd Zainudin Md. Rashid
Tahniah! dan terima kasih.

Selepas penyampaian sijil, CO pun minta diri. Tapi majlis tidak habis di situ saja dan diteruskan seperti dalam rancangan dengan persembahan Puisi dan Sajak oleh anggota tetap KDSP.

Tapi diorang cakap (audiens lah ni) "...sajak cintalah pulak tak dak langsung sebut pasal kualiti-kualiti ni."

Betul ke?... benda-benda seni ni susah nak cakap. Hanya pendeklamasi dan orang berjiwa seni saja yang paham hal ni... saya sendiri pun macam korang jugak. hihihi...

Acara seterusnya adalah ceramah kualiti oleh Lt Kdr Ramli Abdullah yang bercerita mengenai TQM dan perhubungan/komunikasi antara anggota dalam pangkalan penting untuk mencapai kualiti dalam sesuatu organisasi.

Seterusnya majlis ditutup dengan acara yang ditunggu-tunggu oleh semua iaitu persembahan boria oleh anggota PSSTLDM bertajuk Boria Hari Kualiti. Walaupun vokalis asal ada masalah dan tak boleh datang, boria tetap menjadi malam tu... cayalah korang! Tak sia-sia claim yang korang buat sebelum ni.

Majlis berakhir jam 2130 dengan sedikit jamuan ringan yang disediakan oleh cook yang tidak asing lagi iaitu Chief Azman dengan Nasi Goreng dan Ayam Kicap Bermadu beserta minuman panas... terima kasih, ingatkan tahun ini tak mau masak dah... hehehe

No comments: