Wednesday, January 14, 2009

Tolak Bot Whaler

Belengaih.... kata orang Penang.

Mau tak nyer... dah lah berat nak mampus! tapi.... "bila bekerjasama, semua jadi mudah!... yeah Wonder Pets!" pinjaman kata-kata dari budak-budak juniour rate. Depa ni selalu kot tengok gambar kartun ni dalam tv.

Kerja ni bukan sorang dua punya kerja, lebih 30 orang diperlukan untuk memerah keringat supaya bot whaler biru yang baru sampai dari Lumut ini dipindahkan ke lokasi yang lebih sesuai. Semua anggota / anak-anak kapal terlibat dalam operasi ini meliputi pegawai, pegawai waren, bintara dan juga juniour rate.

Bukan calang-calang punya kerja ni. Keadaan ini berlaku disebabkan cuaca yang tidak menentu kebelakangan ini supaya tidak kena hujan dan panas yang boleh mereputkan lagi bot yang sedia reput ini dan juga untuk re-struktur lokasi dalam base.

Yang mencabarnya, nak alihkan bot tak sampai pun 50 meter memerlukan masa hampir 2 jam kerana keberatan melampau dan keadaan bot yang luar biasa serta kurang kelengkapan. Nasib baik ada batang-batang kayu saiz "Uji Rashid"... boleh juga buat roda sementara. Macam zaman Mesir purba nak bawa batu dulu-dulu tu.

Ha, ini lah bot yang bakal dijadikan modul latihan di KDSP apabila semua dalam keadaan sedia kelak. Sebab Chief Man (BK KMR Azman - pakar repair whaler, sebab dulu punya whaler pun dia repair jugak sampai tak boleh naik dah... hehehehe) kata mesti kena repair sikit sebab tak berapa elok... kena touch-up sini sikit, sana sikit baru ok.

Dan untuk pengetahuan juga, bot ini jugaklah bakal dihayun untuk pelatih-pelatih yang bakal bermandikan laut Selat Wallesly nanti.

Apa pun jadi kerja mesti selesai, well done!

2 comments:

cik fiza said...

apa yang penting...kerjasama

apa yang penting.... kerjasama


Wonder Pets, Wonder Pets
Kami datang
Membantu kawan yang kesusahan

Kami tak besar, dan kami tak kuat
Bila bekerjasama, semua jadi mudah

Hey…Wonder Pets!!

Yey!!

bila awk tulis lirik lagu wonder pet tu terasa nk nyanyi plak hihihi

Cyber Coxswain said...

pandainyer...