Tuesday, January 13, 2009

5hb Mula Sekolah dan Mula Latihan

Training / Latihan Mingguan bermula pada 5hb Januari tahun ini di KDSP. Kalau nak diikutkan tahun 2008 ni langsung tidak ada cuti / base stand down pada bulan Desember.

Ini disebabkan audit pengurusan KDSP dan latihan masih berterusan sehinggakan Latiba Fasa 2 juga diadakan pada bulan ini di Tanjung Pengelih. Itulah betapa sibuknya geng-geng PSSTLDM dan TLDM ini dalam merencakan latihan tahunan untuk anggota. Itu belum kira lagi budak-budak yang ikut kapal 3 bulan di Sandakan sana nun.

Kalau tak pergi Latiba nanti tak dapat bounty pulak! Itulah pasal... Lagi hebat tahun ini siapa tak attend audit pengurusan kena buat surat tunjuk sebab, dan kehadiran tersebut akan diambilkira sebagai kelayakan bounty tahunan. So... kepada yang culas untuk hadir / standby inspection kali ini, dapat habuanlah.

Kehadiran anggota agak memberangsangkan, mungkin disebabkan awal tahun kot. Walaubagaimana pun diharap ianya berkekalan hingga ke hujung tahun. Sebab tahun ini ada Pameran LIMA Langkawi bulan 12 nanti.

Untuk kontinjen boria yang bakal ke Kementah untuk show, harap bersabar dan bertenang kerana agenda itu telah ditukar ke satu tarikh lain yang akan diberitahu kelak. Boleh praktis lagi lepas ini bagi lebih mantap lagi.

Ada untung dan ada rugi jugak perubahan tarikh tu...

Untungnya: Sibuk dengan urusan anak sekolah, lebih-lebih lagi anak yang baru nak belajar ke sekolah seperti Tabika, Pra-sekolah dan Darjah Satu dan ramai anggota kita yang terlibat dalam rutin awal tahun ini. So... bolehlah uruskan anak

Ruginya: Cuti dah lulus, latihan dah buat, semua dah diatur, pakaian tunggu nak bayar duit booking je lagi... alih-alih tak jadi pulak... apa nak buat? yang pastinya claim tetap claim! Dengar khabar akan ditunda ke bulan April? masalah jugak tu...

Lagi satu yang paling penting sekali, bermula awal tahun ini semua kursus-kursus yang selalunya bertempat di KD Sri Pinang akan dibuat di KD Sri Kelang kerana base kami ini bakal dibangunkan dengan infrastruktur baru (macam lirik lagu boria) sebagai Pusat Latihan untuk PSSTLDM. Mungkin setahun dua, buat sementara atau pun terus buat di sana kita tunggu dan lihat perkembangan dari masa ke masa.

So kepada mereka yang termimpi-mimpi nak mai Penang untuk transit, latihan dan berkursus diharap tangguhkan dulu mimpi anda dalam setahun dua ni.

No comments: