Thursday, May 8, 2008

Sambutan Hari TLDM 2008

Tanggal 27 April 2008 adalah merupakan hari untuk meraikan warga anggota tentera laut atau TLDM khususnya di seluruh malaysia.

Pada jam seawal 6.30 pagi semua anggota di seluruh negara bersiap dengan memakai pakaian no.1 untuk menyertai perbarisan.

Ucapan Panglima Tentera Laut dibacakan oleh Pegawai Memerintah di setiap pangkalan dan kapal untuk anak-anak kapal menghayati dan mengetahui hala tuju TLDM dalam menempuh era mendatang yang penuh mencabar.

Di Negeri Pulau Pinang, KD Sri Pinang (KDSP) di pilih untuk menganjurkan perbarisan seperti selalunya disertai bersama oleh PS Sg. Nyior dan RNO untuk memeriahkan lagi acara perbarisan / perayaan tahunan ini.
7.30 pagi, penuh padang kawad KDSP ini dengan anggota yg telah bersiap sedia berbaris di kiri kanan padang. Selain anggota tetap, anggota PSSTLDM adalah teras dalam acara perbaisan ini setiap tahun selain anggota Palapes Laut.

Selepas itu acara diteruskan dengan aktiviti menderma darah. Selalunya beginilah nasib tentera.... setiap kali ada acara sambutan / perayaan mesti ada acara derma darah oleh anggota. Rasanya kalau tak ada tentera tentu bekalan darah di hospital akan kekeringan (aktiviti ini akan diceritakan pada post selanjutnya).


Para tetamu sedang mengambil tempat


Semua platun masuk padang

Amanat Panglima Tentera Laut dibacakan oleh Pegawai Memerintah

No comments: