Tuesday, April 14, 2009

Ahmad Zahid minta warga Kementah beri sokongan martabatkan ATM

KUALA LUMPUR: Menteri Pertahanan yang baru, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, meminta warga kementerian itu memberi sokongan padu kepada beliau dalam menerajui kementerian itu dan memartabatkan angkatan tentera.

Ahmad Zahid berikrar untuk bekerja keras dan memberi komitmen sepenuhnya dalam memastikan kesinambungan perancangan menteri pertahanan terdahulu.

"Sesungguhnya komitmen, kerja keras, iltizam dan wawasan yang kita mahu bangkitkan ini bukan sekadar retorik tetapi adalah satu komitmen yang mendalam," katanya ketika berucap menghadiri Perbarisan Bulanan kementerian itu, di sini, hari ini.

Ahmad Zahid mengibaratkan pelantikan beliau sebagai Menteri Pertahanan seperti 'sireh pulang ke gagang' kerana pernah menjadi Setiausaha Politik kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak ketika Najib menjadi Menteri Pertahanan dari 1990 hingga 1993.

Bagi merealisasi tugas dan tanggungjawab secara berkesan di dalam menjaga soal pertahanan, beliau berkata, semua pihak perlu meningkatkan tahap kecekapan masing-masing dan mematuhi ajaran agama masing-masing.

Turut hadir pada majlis itu ialah Timbalan Menteri Pertahanan, Datuk Abdul Latif Ahmad; Ketua Setiausaha kementerian, Datuk Abu Bakar Abdullah dan Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Abdul Aziz Zainal. - Bernama


Sebelum itu; "Send Off"

Majlis Send Off YAB Perdana Menteri merangkap Menteri Pertahanan telah berlangsung di Dataran KEMENTAH pada 2 Apr 2009 sempena majlis perpisahan Menteri Pertahanan.

Upacara perpisahan di dahului dengan tabik hormat oleh Batalion Pertama Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) dari Kem Sungai Besi, dan YAB Perdana Menteri memeriksa Kawalan Kehormat yang terdiri daripada 3 Pegawai dan 103 Lain-Lain Pangkat buat kali terakhir beliau sebagai Menteri Pertahanan yang ke – 14, sebelum diarak keluar dari perkarangan Kementerian Pertahanan dengan kenderaan istiadat yang ditarik oleh seramai 20 pegawai tentera dari tiga perkidmatan yang berpangkat Leftenan Kolonel dan setaraf.

Turut hadir dalam majlis Timbalan Menteri Pertahanan, Ketua Setiausaha Kementerian Pertahanan, Panglima Angkatan Tentera, Panglima-Panglima Perkhidmatan dan Pegawai Kanan Angkatan Tentera.

CyberCoxswain: 'Send Off' and 'Send In'
Selamat Bersara dan Selamat Datang kepada Menteri Pertahanan yang baru. Semoga warga PSSTLDM beroleh manfaat darinya.

1 comment:

Cyber Coxswain said...

bacalah dengan teliti sebelum memberi komen... TK