Tuesday, October 5, 2010

"Orang Jatuh Laut!"

Lelaki hilang dari kapal Star Pisces

GEORGE TOWN – Seorang warga emas lelaki yang dalam pelayaran bersama kapal persiaran Star Pisces dipercayai terjatuh ke dalam laut sebelum kapal tersebut berlabuh di Pelabuhan Swettenham di sini semalam.

Mangsa berusia lingkungan 60-an dan berasal dari Pantai Jerjak, Sungai Nibong dekat sini dipercayai terjatuh semasa kapal mewah itu berada di kedudukan kira-kira lima batu nautika utara Teluk Bahang dalam kejadian pada pukul 6.30 pagi.

Lelaki itu telah menaiki kapal itu di Pelabuhan Swettenham pada pukul 8 malam kelmarin dan belayar ke perairan antarabangsa sebelum ia dijadual pulang pukul 8 pagi semalam.

Kehilangan mangsa hanya disedari krew kapal itu pada pukul 1 petang selepas mereka menjumpai dompet milik lelaki berkenaan sebaik kapal berlabuh.

Berikutan itu, krew tersebut membuat laporan polis.

Sumber: Kosmo! Online

CyberCoxswain: Orang jatuh laut... kalau kapal navy ada "evolusi" untuk settle masalah ini tapi kalau kapal persiaran camna ek?

Sebetulnya susah nak jaga orang awam kalau dah ramai2 dalam satu kapal ni... sebab tu navy selalu beratur pagi2 atas deck untuk check strength.

Adakah kes bunuh diri?... wallahuaalam.

No comments: