Tuesday, May 19, 2009

Kakitangan Kementerian Pertahanan wajib sertai Askar Wataniah

KUALA LUMPUR: Kementerian Pertahanan mengarahkan semua pegawai dan kakitangan awamnya menyertai Askar Wataniah (AW), mulai semalam.

Menterinya, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata beliau dan Timbalannya, Datuk Dr Abdul Latif Ahmad akan menyertai pasukan itu dan menyasarkan seratus peratus pegawai serta kakitangan awam yang layak mengikut jejak langkah mereka.

“Ini bagi menggarap satu tujuan supaya kita orang awam memahami dan merasai denyut nadi serta degup jantung pegawai dan anggota tentera.

“Kita juga berasakan perlu diwujudkan jalinan antara pegawai dan anggota tentera bersama pegawai dan anggota kakitangan awam,” katanya pada majlis perhimpunan bulanan kementerian di sini, semalam.

Pada majlis itu juga Ahmad Zahid menerima sijil MS MS ISO 9001/2000 daripada Pengarah Urusan Sirim QAS International Sdn Bhd, Datuk Mariani Mohamed dan kemudian menyampaikannya kepada Setiausaha Bahagian Pembangunan kementerian, Nordin Ahmad dan Setiausaha Bahagian Perolehan, Nazri Siron.

Ahmad Zahid yang ditemui kemudian berkata, arahan itu berkuat kuasa semalam dan pekeliling mengenainya akan dikeluarkan kepada semua golongan berkenaan, kecuali mereka yang mempunyai alasan kukuh seperti masalah kesihatan atau tidak cukup syarat.

CyberCoxswain: Memang sepatutnya... tetapi tak semua kakitangan tersebut boleh jika jiwa mereka tidak berada disitu. Apa pun, itu satu percubaan yang baik dalam memantapkan lagi unit Wataniah / Pasukan Simpanan Sukarela Laut dan Udara.

No comments: